Followers

Monday, August 23, 2010

Bermula Kembali

Minta maaf kepada semua yang mengikut perkembangan kaishuhaikal.blogspot.com ni...Dah lama rasanya aku xupdate dengan cerita2 yang menarik. Aku rasa pon dah lama aku membisu diam seribu bahasa. Bukan apa aku terlalu sibuk dengan sesuatu yang kurang pasti. Aku tidak sibuk dengan kerja atau apa tetapi aku sibuk dengan keadaan diriku yang tidak diurus dengan baik aku rasa. Aku xmampu untuk mengasingkan mana yang penting atau yang tidak penting dalam diri aku ini. Aku terlalu alpa dengan keseronokan semasa dan tidak menghiraukan apa2 pon. Aku rasa aku dah terlalu jauh menyimpang dari apa yang sepatutnya terjadi. Adakah ini yang terbaik buat aku....apakah ini yang ditakdirkan untuk aku...Huh salah sebenarnya apa yang aku berfikir...takdir itu terhasil dari apa yang kita usahakan. Takdir yang ditentukan berdasar apa yang selalu kita kerjakan...Masakan kita diajar untuk terus berusaha klu takdir sudah menentukan segala. Takdir ini bagi aku ada 2 keadaan dimana usaha dilakukan namun ianya masih tidak dapat diubah seperti mati, hidup, rezeki....namun bagaimana kita mati, rezeki bagaimana kita dapat, hidup bagaimana yang dipilih merempat atau tetap berdasar pada usaha kita. Sbb itu tuhan sudah berfirman yang mana "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum jika kaum itu tidak berusaha mengubahnya".... Erm marilah kita berfikir sejenak dan muhasabah diri kita agar tidak terlanjur dalam kehidupan kita ini. InsyaAllah....

Daripada
KaiShu_HaiKaL N Aliah Aisyah 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...