Followers

Saturday, February 11, 2012

Terima Kasih "Mat Accounting"

Salam Semua... Bersyukur kepada Ilahi, kerana dengan limpah kurnia Nya aku sempat menunaikan solat Asar yang hampir tertinggal... Balik dari KB penat2, rehat kejap baru nk solat, Tgk FB ada 7 notification... biasa blogger x beretika ni mesti selalu nk tgk ada orang follow ke x... Sbb kali ni aku nk tgk follower aku ramai... Dengki dengan blogger2 lain yang hampir seribu follower dia... So dengan hasad dengki yang tinggi itu terus aku men FB dan lupa untuk solat Asar sehingga lah Mat Accounting selaku sahabat, sparring partner Chess dan sifu Chess aku telah mengingatkan aku dengan POST beliau seperti ini...:::::::



 WALAUPUN TERPAKSA.. Allahu Rabbi...
WALAUPUN TERPAKSA Bertudunglah... 
WALAUPUN TERPAKSA Solatlah.. 
WALAUPUN TERPAKSA Puasalah....

 Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya TERPAKSA 
.. 
Dari TERPAKSA itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan 
pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya~ 
Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, 
sampai bila nak menunggu?? umur kita pun belum tentu panjang .. 
Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari.....

Terima Kasih Mat Accounting dan Rakan HEA UiTM Kelantan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...