Followers

Monday, April 4, 2011

Wat keje yang membosankan....

Keje keje keje....bes sebenarnya bila bekerja ni. Dapat duit, dapat kawan-kawan...tapi aku nak keje tanpa tekanan...bila tekanan mmg xjadi keje aku. Skunk ni aku tgh bertungkus lumus buang virus shortcut yang menyerang organisasi aku keje. Library department ni ada banyak PC. Skunk ni aku tgh wat sensorang jew. Member-member aku malas nak Hallo hallo... Kenapa? Sbb aku malas nak menyusahkan orang dan mengelakkan dari rasa xpuas hati dari kalangan kawan-kawan. sekarang ni xde la lagi yang xpuas hati...cuma untuk mengelakkan dari benda tu berlaku baik aku elak dulu. Penat la keje mcm tu? Aah memang la penat...lagipon ari tu aku masuk keje kat sini sbb aku mintak keje. So orang dah bg keje jgn wat songel nak menggatal dok rehat. Nak rehat ko pencen. Selagi duit gaji ada dalam slip gaji tu ko kena la wat keje. Bos besar aku ada cakap, korang dok kat sini selain dari keje hakiki korang xde helah untuk mengelak dari buat kerja bukan hakiki...xde istilah kerja bukan hakiki...kenapa korang taw... sbb korang dalam skop tugas ada tulis kena buat kerja sekiranya terdapat arahan dari semasa ke semasa... Yang aku heran, bila kerja bos @ Pengarah bagi kerja kat bos kitaorang, kenapa bos kitaorang bg dekat kitorang lak..ko buat la tu keje ko..arahan dari semasa ke semasa. xde lah kitaorang bos mana leh buat keje mcm ni. Pengurusan lagi penat dari korang taw. Hekkkkk kamu.... yang kitaorang ni keje audit kena wat, jaga stor kena wat, kerani kena wat, keje bos kena wat, keje kitaorang kena wat, makmal kena jaga, yang bes sekali bila kena bambu....suma bos lari...xde sorang pown bos yang tampil bela kitaorang, baik start dari Koordinator sampai ker PARgawai...semua kecut telor pistol masuk sarang...lepas dalam meeting bangkit hal itu ini..ckp dia bela la, itu la, ini la... Kami juruteknik ni dah jadi mcm kura-kura dalam perahu dah..."dah kena wat tak tahu jew"...ari ini baru nak luah balik lepas sekian lama...nak marah? Marah la klu berani..aku sekarang ni xheran dah apa nak jadi....bukan sombong atau apa...bila pihak atasan aku tahu hal sebenarnya...Audit patut datang check... rasuah keje yang berlaku dalam organisasi aku...Rasuah duit aku xtaw la ada ke x..xde la kowt. Rasuah keje gila mcm ni byk berlaku...konon bos pandai segalanya kan...tapi sepatutnya Bos kekadang kena amik kira pandangan anak buah, baru anak buah leh buat keje dengan senang hati. Ni x..harap pangkat ada DR la Prof la tapi buat-buat pandai sedangkan hal tu anak buah yang buat. dah la klu nak taip sampai esk pagi xabih ni....K selamat membaca bagi mereka nak baca hal luahan hati aku ini.... Assalamualaikum...

1 comment:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...