Followers

Saturday, October 16, 2010

FAM disalahkan Atau Pasukan Negeri (FAS & KAFA)

Hari ini aku ada terbaca sebuah berita tentang insiden kematian seorang penyokong kelantan, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) cuba mencari bukti untuk mengambil tindakan terhadap kedua-dua pasukan KAFA dan FAS. Yang aku pelik sekalinya adalah kenapa tindakan dikenakan kepada pasukan tersebut. Masalah penyokong, kita nak buat mcm ne? Nak larang jgn buat pon klu dia nak buat jugak,dia buat jugak.

Nak bg dia jgn datang stadium pon susah juga. Bukan kita kenal sapa2 yang buat kecoh. Dalam masalah ini FAM kena la fikir satu cara yang lebih baik. Ubahsuai stadium tu ke, supaya mercun xleh dilempar, atau buat checking setiap pintu supaya bahan terlarang tidak dibawa masuk. Ramai mmg la ramai...tapi klu dah buat satu lorong khas keluar masuk dan setiap lorong keluar masuk ada penjaga dan penjaga tidak bersubahat maka hal ini boleh selesai.

Setengah Jam terakhir jgn bagi sapa2 dari stadium keluar dan keluar pula mesti la satu pasukan by satu pasukan. Jgn keluar serentak. Nak keluar serentak pon boleh tapi jalan keluar pasukan semestilah setentang dengan pasukan yang lain supaya tidak bertembung. Dengan cara ini maka pergaduhan insyaAllah dapat dielakkan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...