Followers

Friday, October 15, 2010

Hitler & Bangsa Melayu



Pernahkah anda melihat dan ambil tahu bagaimana sejarah Hitler..Dia pernah menggemparkan dunia dengan mencetuskan perang dunia Ke-2. Sekiranya anda seorang yang prihatin dengan dunia atau negara kita sekarang, anda semua perlu mengetahui bahawa kita ini masih lagi dijajah dengan secara senyap. Kita masih lagi melihat rakyat kita masih lagi meminta-minta...Kita selaku orang melayu harus bangkit dan mengubah semua ini. Ini negara kita. Hitler juga merupakan seorang yang meminati seni. Seorang bekas pelajar Art & Design. Seorang yang berjiwa seni ini selalu lembut. Tetapi dia sedar bahawa negaranya dijajah dan dia ingin mengubah negaranya. Bermain dengan kata-kata pada asalnya, berjuang dengan pena, politik di disertai dan mengubah dengan senjata pada peringkat ahir hanya demi bangsa dan negara? Merampas kembali segala negara yang telah dicuri - Adakah kita merupakan pengganas? Sesekali fikir, mengapakah khazanah kita,dokumen rasmi negara kita banyak disimpan di negara-negara eropah? Itu harta kita... Bukan kah bodoh jika kita membeli harta kita kembali yang kita langsung tidak jual kepada mereka? Mereka mencuri hak kita? Tapi untuk mendapatkan salinannya kita terpaksa membeli kembali.


Terang lagi bersuluh kepunyaan kita tapi apa yang kita mampu lakukan? Kita bumiputra dah berkorban segala-galanya. Demi mendapat kemerdekaan kita melepaskan byk hak-hak kita kepada bangsa lain. Bukan niat kita nak menghalau mereka sekarang. Tetapi melayu harus ingat...kita harus ingatkan mereka jasa nenek moyang mereka yang mereka disini bukan kerana nenek moyang mereka asal di Tanah Melayu, tetapi pengorbanan orang melayu demi bangsa dan kedamaian Malaysia semata-mata. Klu melayu masih layu dan membiarkan sahaja, akan mundur lah kita selamanya. Sebelum ini kisah sosilawati dibunuh india? bangsa melayu dianiaya oleh cina (along), Kita melayu buat apa? mereka kaya...kita merana... Melayu ditangkap isap ganja,dadah,merempit semua tu tidak boleh menaikkan bangsa kita. Cina ditangkap sebab jual dadah dekat melayu (belia)...Mereka boleh kaya...kita tetap merana..

Lagi satu contoh kita melayu yang langsung tidak berjaya... kita bila membeli barang,kita lebih sukakan kedai cina...kenapa murah sikit dari kedai melayu...Kenapa ini berlaku, kekadang silap melayu..."hang p wat naik barang tu mahai2 hang nak p mekah awai ka apa"? Kurangkan sikit harga..bukan xleh untung pon, tetapi kekadang kita orang melayu dapat harga dari cina pembekal pon dah mahal dah. Pembekal cina tu jual kat cina murah lak....mcm ne nak men harga. Sebab tu Islam menyarankan bahawa setiap atas dunia ini fardhu kifayah yang mana akan bertukar menjadi fardhu ain bg setiap umat islam sekiranya didalam bidang tersebut masih tidak mencukupi. Kenapa? Kerana untuk mengelakkan saluran wang pergi ke kaum kafir yang dilaknat Allah ini.

Bangkitlah semua belia melayu...mari berganding bahu untuk melindungi bangsa kita dan agama kita. Bg mereka yang beragama islam sokonglah dan berikan suntikan semangat bagi bangsa melayu untuk melindungi hak-hak bangsa dan agama mereka...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...