Followers

Tuesday, October 12, 2010

Malang atau Tuah

Semalam aku terima berita mengejutkan tentang kereta kancil aku, aku baru je lepas tukar drive shaft, clucth, timing belt, dan ada la 2-3 benda lagi kat sebuah kedai india dekat tanjung malim.Abih dalam 850 tu. Kereta tu sebenarnya wife aku yang guna. Masalahnye seminggu je tukar dah rosak balik. tayar patah. Bow joint tercabut. Bayangkan perkara tersebut berlaku pada seorang perempuan. Aku xleh terima benda macam tu berlaku selepas satu minggu repair. Aku bergerak dari kelantan ke Tanjung Malim semata-mata nak settlekan dengan india tu. Nak kira rugi mmg la rugi. Minyak sahaja dah 200. repair 185 je. tapi aku xleh nak biar kan india tu buat sesuka ati dia je. Aku direct g jumpa india tu petang tu juga dan setelah bincang2 , dapat la 200 balik. ok la tu. xberbaloi tapi bagi aku berbaloi la.
Hari ni aku akan bawa balik kancil tu ke kelantan dan tinggalkan satria tu kepada isteri aku. harap2 xde masalah pe la satria tu pulak. Aku rasanya dah repair dah apa yang patut untuk satria tu. wiring,enjin,tapi klu ada masalah lain tu wallahua'lam.
Aku harap dalam masa sebulan 2 ni xde pe la masalah yang akan berlaku. Aku bercuti hari ini dan insyaAllah tiada masalah dekat machang tu nanti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...