Followers

Sunday, January 23, 2011

Hari ini bermula berniaga tapi.....

Erm...hari ni aku dah mula berniaga di tempat kerja aku, seperti biasa aku akan meletakkan barangan perniagaan aku dikaki lima di tempat aku bekerja dan sebekas kotak duit. Siapa yang berminat untuk membeli dadih aku dan kueh pisang boleh la letak dalam bekas duit tu... Hari ini aku bawa 24 Dadih dan 12 kek pisang aku letakkan dekat office aku, lagi satu tempat aku letak dekat tempat keje kawan aku... 20 dadih dan 15 kek pisang. tempat aku tu lakunya kueh pisang tu sampai habis semua dijual. Dadih kureng sedikit lately ni...mungkin baru kot. erm lepas 2 jam, aku pon pergi la melawat tapak aku tu. Alangkah terkejutnya aku bila duit aku hilang dalam RM 10.00 bagi tinggal 12 hinggit malaysia je. Sedih aku....Meniaga sbb nak tambah sumber rezeki...sekarang aku men jadi kurang sedikit...Masalahnyer sekarang, klu betul ada orang curi duit atau makanan tu tergamak dia curi. Mkn duit haram, patut la belajar susah, hati gelap. xpe-xpe, nanti klu aku jupe pencuri ini aku lanyak cukup-cukup. biar dia taw mencuri ni salah dari segi undang-undang manusia dan ALLAH S.W.T

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...